שיפוץ מטבח – צעד אחר צעד

תוכן עניינים

גורו שיפוצים - השיפוצניק שלכם
שיפוץ מטבח - צעד אחר צעד

שלבים בסיסיים בשיפוץ מטבחים

מעט פרויקטים של שיפוץ הבית מגיעים עם יותר כאבי ראש – מאשר עבודה גדולה בשיפוץ מטבחים . אם תזמינו שיפוצניק לניהול עבודה גדולה המרחיבה את המטבח, העלויות יכולות להגיע בקלות לטווח של שש ספרות. אם יש לך אומץ להתמודד עם העבודה בעצמך, העבודה עשויה להימשך חודשים רבים, וייתכן שתצטרך לחיות ללא מטבח חלק ניכר מהזמן.

אבל מטבח חדש ונוצץ יהפוך את הבית שלכם לאטרקטיבי יותר, והוא יגדיל את ערך הנדל"ן שלכם כמו שפרויקטים אחרים של שיפוצים אחרים יכולים לבצע. מטבח חדש נהדר יהווה את מוקד חיי המשפחה ויכול להיות מרכז מפגשים חברתיים. מטבח משופץ לחלוטין הוא בהחלט פרויקט ששווה את הזמן, הכסף והמאמץ, ותוכלו להימנע מבעיות אם אתם מבינים היטב את הצעדים שנכנסים לתהליך לפני שמתחילים.

להעריך צרכים ומשאלות

הרבה מאוד פרויקטים של שיפוץ מטבחים בסופו של דבר מאכזבים את בעל הבית – או שחורגים מהתקציב שחשבתם עליו – פשוט כי לא השקיעו את הזמן הדרוש כדי לקבוע מה הם רוצים ומה הם יכולים להרשות לעצמם.

צרכים לעומת רצונות בשיפוץ מטבחים

התחל לשאול את עצמך אילו בעיות מתמשכות אתה נתקל במטבח הנוכחי שלך. האם זה עניין של מעט מדי מקום לבישול יעיל? מעט מדי מקום לאחסון מזון וכלי אוכל? חסר לכם פינות אוכל? האם מוצרי החשמל אינם יעילים או ישנים מדי? או שהמטבח פשוט גורם לך למפח נפש כי הוא כל כך מיושן וכל כך מכוער?

שיפוץ בדיקת מציאות

בשלב מוקדם בתכנון שלך, הקדש מחשבה עם המציאות של פרויקט שיפוץ מטבחים: הלוגיסטיקה של העבודה עצמה וההוצאה הכרוכה בכך.

ערך מכירה מחדש של מטבח

שקול את ההחזר הכספי על מטבח חדש. אם אתם מתכננים להישאר בביתכם שנים רבות, מטבח חלומי עשוי להיות שווה את המחיר הגבוה מכיוון שהוא ישמש חלל פונקציונאלי ואטרקטיבי למשך עשרות שנים. אבל אם אתה מתכוון לצמצם לבית קטן יותר בחמש השנים הקרובות, אולי  שיפוץ מטבח ברמה בסיסית יותר הוא באמת האפשרות המעשית יותר.

היכונו לפשרה

כבר מתחילת שלב התכנון, בנה דרך חשיבה שמוכנה לחפש דרכים להוזיל עלויות בפרויקט שיפוץ המטבח שלך.

ללא ספק הדרך הקלה והיקרה ביותר לשיפוץ מטבח היא להוריד את רוב התכנון, התכנון והניהול של העובדים לשיפוצניק. אבל הקבלן כרוך בעלות משמעותית, ואתה יכול לחסוך הרבה כסף אם אתה מוכן לשמש כקבלן משלך ולשכור ולפקח על קבלני משנה בודדים לביצוע העבודה המעשית. החיסכון בעלויות שלך יוגבר מאוד אם יש כמה משימות שאתה מוכן ומסוגל להתמודד איתן.

היו מוכנים להתפשר על החומרים במטבח החדש שלכם. קל לחלום על ארונות מותאמים ואריחי רצפה משיש, אך תגלו שיש ארונות מטבח עם פורניר מעץ ואריחי ריצוף מחרסינה שייראו גם הם נהדר.

עיצוב ותכנון מטבחים

עם רעיון מציאותי של מה שאתה צריך במטבח חדש, אתה יכול להתחיל לעשות סיעור מוחות ולהתחיל תוכנית קונקרטית לעבודה במטבח החדש שלך.

סוגי עיצוב מטבחים
סוגי עיצוב מטבחים

תוכניות מטבח בסיסיות

בעוד שיש לך מגוון רחב של אפשרויות, נצל אחת מחמש תוכניות עיצוב המטבחים הקלאסיות . כדי להקל על התנועה, כל התוכניות מייצגות צורה כלשהי של אותו מודל זרימת עבודה קלאסי,  משולש המטבח .

  • עיצוב בקיר אחד בודד
  • עיצוב פרוזדור
  • עיצוב L
  • עיצוב L כפול
  • עיצוב U

סביר להניח שאחת מתוכניות עיצוב המטבחים הקלאסיות תהיה הבחירה ההגיונית למטבח החדש שלכם. משם תוכל להסתכל על מספר משאבים שיעזרו לך לפתח שרטוטים ותכניות תכניות בפועל למטבח שלך:

  • תוכנת עיצוב מטבח:  באינטרנט זולה או בחינם תוכנת עיצוב המטבח יעזור לך עם המשימה הקשה של תכנון המרחב.
  • מעצבי מטבחים: מעצבי  חברות מטבחים בדרך כלל מעצבים את המטבח שלכם ללא תשלום. למעצבים עצמאיים יהיה הכי הרבה חופש ויכולים לתת לך את המוצר הטוב ביותר מכיוון שיש להם פחות מגבלות. עם זאת, הם יחייבו אותך עבור השירותים שלהם, לפי שעה או כאחוז מעלות המחיר של הפרויקט.

שכרו שיפוצניק או עשה זאת בעצמך

בין אם יצרתם בעצמכם את תכנית המטבח שלכם או שעבדתם עם איש מקצוע בעיצוב, לאחר שהתמקמתם בפריסת מטבח ופיתחתם שרטוטים, הגיע הזמן לקבל את ההחלטה החשובה ביותר על מי תשכרו כדי להפוך את הרעיונות הללו למציאות. ישנן שלוש אפשרויות:

  • שכור שיפוצניק בדרך כלל מדובר בחברות שמנהלות את הפרויקט מההתחלה ועד הסוף. הם יכולים לנוע בין חברות קטנות עם שניים או שלושה אנשים, לחברה גדולה עם עשרות עובדים. חברות קטנות הם לרוב עסק בעלים/מפעיל שבו הבעלים עשוי לבצע חלק ניכר מהעבודות בעצמו, אולי נגרים של צוות אחד או שניים, ולאחר מכן לקבלן משנה עבודות מיוחדות, כגון חיווט, אינסטלציה והתקנת אריחים. קבלן בעל רקורד טוב הוא בחירה מצוינת לפרויקט שיפוץ מטבחים מכיוון שעלויות התקורה שלהם בדרך כלל נמוכות בהרבה מחברות גדולות יותר. קבלנים קטנים יותר בדרך כלל אינם גובים עמלה, שכן עלויותיהם מופיעות באומדני התפקיד הכוללים.
  • עשה זאת בעצמך. בקצה השני של הסקאלה אתה עושה את כל העבודה המעשית בעצמך. זוהי אלטרנטיבה מעשית אם אתה בעל עשה זאת בעצמך מנוסה מאוד, בעל ידע מלא בכל המיומנויות הנדרשות, ואם יש לך הרבה זמן פנוי לביצוע העבודה. אבל זו לא אופציה לבעלי לב חלש, כי שיפוץ מטבחים הוא פרויקט גדול. אין זה נדיר שמי שחושב לעשות את זה לבד ומתמודד עם שיפוץ מטבחים גדול, מוצא את עצמו שנה שלמה בפרויקט עד סיומו. עם זאת, בעבודה עצמית, אתה יכול לצמצם את עלויות הפרויקט על ידי ביצוע כל העבודה.

 

הכינו את הבית שלכם

בזמן שהמטבח שלכם אינו פעיל. בגלל שיפוצים במטבח, הצנרת והמכשירים שלך עשויים להיות פעילים בחלקים מהפרויקט. עם זאת, לעתים קרובות יותר הכיריים, הכיור ומכשירי חשמל אחרים שלך ינותקו לפחות לזמן קצר, או אולי אפילו לשבועות רבים, כשהמטבח שלך משופץ.

בשיפוץ ממושך. ייתכן שתוכל להסתדר אם תעביר כמה מכשירים לחדר אחר ותקים מטבח זמני בחדר אחר למשך כל הזמן. לדוגמא העתקת בר מים קחו בחשבון שהזזת בר המים מצריך טכנאי תמי 4 בשביל לסדר את כל נושא הצנרת, או העברת המיקרוגל כדי לחמם אותן לארוחות.

זה יכול להיות הזמן שבו אתם תזמינו יותר אוכל הביתה.

הריסת מטבח

עם כל ההכנות, הצעד האמיתי הראשון הוא צעד רועש ומבולגן – וכזה שיכול להיות גם כיף.

בין אם זה נעשה על ידכם או צוות הקבלן הכללי, הוצאת המכשירים הישנים וקריעת החומרים הישנים הוא הצעד הראשון בדרך למטבח החדש. זו יכולה להיות עבודה פיזית קשה, אך היא אינה מסובכת במיוחד אלא אם כן ההריסה כרוכה בהסרת קירות תומכים.

זה עשוי להיות חלק מהפרויקט שתבחר לעשות בעצמך. אם כן, זכור ללבוש אביזרי בטיחות ולנקוט באמצעי זהירות אם יש סיכוי שיש  צבע  או אסבסט על בסיס עופרת . חומרים אלה דורשים טיפול מיוחד. ואם אתה מבצע את ההריסה בעצמך, תצטרך לדאוג למכולה לפינוי הזבל או אמצעים אחרים להסיר את הפסולת וכל המכשירים שהושלכו.

שיפוץ המטבח
שיפוץ המטבח

 

בנייה מבנית של מטבח

עם השלמת ההריסה, שיפוץ מטבח טיפוסי מתחיל ברצינות כאשר צוות הנגרות של הקבלן מבצע את כל עבודות המסגרות הדרושות לפרויקט. בהתאם לתצורת המטבח החדש שלך, הדבר עשוי להיות כרוך בכמה משימות בנייה גדולות ביותר. האם אתה מוסיף או מחליף חלונות ? או להסיר חלונות כדי להגדיל את שטח הארון? הורדת קירות כדי לפתוח את המטבח לשאר הבית? אפילו פרויקטים קטנים של שיפוץ מטבחים עשויים להזדקק לחיזוק קורות כדי לתמוך במכשירים כבדים יותר או מובנים כגון אי מטבח .

אינסטלציה, חיווט והתקני מיזוג אויר

לאחר עבודות המסגרות, השלב הבא הוא להריץ צינורות אינסטלציה, חיווט ועבודות צינורות מיזוג חדשים או מחדש. תהליך זה ידוע כשלב ההכנסה המכני , והוא מתבצע בדרך כלל על ידי אינסטלטורים, חשמלאים ובעלי מקצוע בתחום המיזוג אויר ששוכרו על ידי הקבלן הכללי או על ידי בעל בית המשרת את התפקיד.

אם אתה עושה את העבודה בעצמך ו למידה כמו שאתה הולך, זה יהיה איטי הולך. אינסטלציה וחיווט הם לא מקצועות שאתה לומד בין לילה, ומטבחים דורשים בדרך כלל הרבה אינסטלציה וחיווט חדשים. דרישות החיווט הנוכחיות של המטבחים עשויות להיות שיש להתקין כמה מעגלים חדשים לגמרי. מורכבות העבודה והסיכונים הגלומים אם החיווט והצנרת אינם נעשים כהלכה פירושם שכולם, למעט בעלי העשייה המיומנים ביותר, ירצו לקבל את העבודה הזו בקבלנות משנה למקצוענים, שיוכלו לבצע את העבודה במהירות יוצאת דופן.

אינסטלציה למטבח
אינסטלציה למטבח

אינסטלציה קשה

אלא אם כן פרויקט המטבח כרוך בהחלפת כיור, מדיח כלים ומקרר באותם מיקומים בלבד, בדרך כלל יתבצע התקנה מחדש של קווי אספקת המים והניקוז למיקומים חדשים. גם אם מוצרי החשמל נשארים באותו מקום, זה זמן טוב להחליף את כל צינורות אינסטלציה הישנים שעשויים מברזל – לצנרת פלסטיק PEX, למשל. שינויי הצנרת עשויים להיות מורכבים למדי, למשל אם אתה מעביר כיור לאי מטבח מרכזי  .

חיווט חשמל

מורכבת ככל שהצנרת עשויה להיות, שדרוגי שירותי החשמל לשיפוץ מטבח גדול עשויים להיות אפילו יותר מסובכים. למטבחים מודרניים יש עומסים חשמליים כבדים מאוד ועשוי לדרוש עד נעגל הזנה תלת פאזי. כדי להפעיל ביעילות מטבח מודרני גדול, המשמעות היא שפרויקטים רבים של שיפוץ מטבחים דורשים מחשמלאי לעדכן את לוח החשמל הראשי של הבית.

כשהחשמלאי יפעיל את המעגלים החדשים למטבח, סביר להניח ומומלץ שיפרוס חיווט חדש לכל מוצרי החשמל במטבח.

הכנה למיזוג

למרות שזה לא תמיד הכרחי אך אם החלטתם למזג את המטבח, אז כל צינורות המיזוג החדשים הנדרשים על ידי הפרויקט נעשים במקביל לסיום עבודות החיווט והאינסטלציה. התקנת צינורות מתכת מתבצעת בדרך כלל על ידי קבלן מיזוג שמבין את הפיזיקה של זרימת האוויר ויכול למקם את פתחי האוורור החדשים ופתח החזרת האוויר במיקומים היעילים ביותר.

 

גמר קירות ותקרות במטבח

עם השלב הבא, המטבח יתחיל במעבר מאזור קרב למשהו שנראה כמו מטבח.

לאחר השלמת הצנרת, החיווט והתקני המיזוג על ידי השיפוצניק, ניתן לסגור את הקירות והתקרות. כאשר חללי הקיר נגישים, זה זמן טוב  להתקין בידוד באיכות גבוהה .

לאחר מכן, קיר גבס מותקן, הקירות ותקרות צבועים כעת.

בידוד, התקנת קיר גבס וחיפוי וגימור קירות ותקרות הם כל המשימות שבעלי בתים יכולים לבצע בעצמם כדי לחסוך כסף. עם זאת, שים לב כי מקצוענים יכולים לבצע את העבודה הזו מהר מאוד והם יחסית לא יקרים.

התקנת ריצוף במטבח

התקנת ריצוף היא אחד השלבים האחרונים לפני התקנת ארונות, מכשירי חשמל ואביזרים. בדרך כלל הוא נשמר עד הסוף כדי למנוע שחיקה של הריצוף החדש.

אם הפרויקט מנוהל על ידי שיפוצניק, קבלני המשנה של הריצוף שלו יגיעו כעת לבצע את ההתקנה. הזמן הנדרש (כמו גם ההוצאה) יהיה תלוי בסוג הריצוף שבחרת.

  • ויניל יריעות הוא הבחירה הזולה ביותר בריצוף וניתן לרוב להניח אותו ביום אחד. עושי עשה זאת בעצמך יכולים לבצע את העבודה הזו, אך מכיוון שזמן העבודה הכרוך בכך אינו גדול, ההתקנה המקצועית אינה יקרה במיוחד.
  • אריחי קרמיקה  דורשים בסיס יציב, שאליו נדבק אריח עם דבק אריחים. לאחר מכן האריח מושם. אפילו עם אריחים לא יקרים, התקנה מקצועית עלולה להיות יקרה בגלל העבודה הנרחבת.
  • עץ מהונדס מרגיש כמו עץ ​​מלא (גימור פני השטח שלו הוא עץ אמיתי), אך הוא הרבה פחות יקר.
  • ריצוף פרקט למינציה הוא בחירה פופולרית ביותר עבור מטבחים בגלל המחיר הנמוך וקלות ההתקנה. חלק מהצורות אינן מומלצות למיקומים לחים כגון מטבחים. קל להתקין לוחות למינציה.
  • עץ מלא: הפרקט פחות פופולרי מכיוון שמים יכולים לעוות אותו אם לא לשטוף אותו במהירות. עם זאת, עם טיפול הולם, זוהי בחירה משתלמת למטבח. מתקינים יכולים להניח עץ ברצפת מטבח בגודל ממוצע תוך שלושה ימים. התקנת פרקטים בעצמך היא פרויקט מאוד קשה.
ריצוף מטבח
ריצוף מטבח

 

התקן ארונות מטבח 

כאשר שיפוץ המטבח מתקרב לסיומו, נגרים יתקינו את ארונות המטבח .

תליית ארונות דורשת סבלנות. חברת המטבחים יגיעו עם צוותי עבודה שיוכלו לתלות את הארונות שלך, בדרך כלל במשך יום או יומיים. אם אתה מקבל חוזה משנה על העבודה, כל נגר מוסמך יכול לבצע את העבודה הזו. או שתוכל לעשות זאת בעצמך, אם כי תזדקק לעוזרים לשם כך.

למרות שזה נראה מספיק קל, התקנת ארונות קשה יותר ממה שזה נראה. משטחי אריחי קרמיקה מותקנים ככל הנראה בצורה הטובה ביותר על ידי מומחי אריחים שעשויים להתקין גם את רצפת אריחי הקרמיקה שלכם. אם אתה משתמש בחומרים סינתטיים, כגון סילסטון, אבן קיסר או קוריאן, ייתכן שאפילו לא תהיה לך אפשרות להתקין אותו בעצמך, כיוון שחומרים אלה הם קשים אפילו עבור קונים. חומרים אלה בעלי משטח מוצק צריכים להיות מיוצרים ומתקינים על ידי יוצרים מורשים המזוהים עם היצרנים. משטחי גרניט, שיש וקוורץ סינתטיים כה כבדים עד שהאפשרות הטובה ביותר היא להתקין אותם על ידי החנות שייצרה אותם לפי המפרט שלך.

מכיוון שחייבים להתקין משטחים שטוחים ושטוחים לחלוטין, התקנה טובה תלויה בארונות הבסיס של המטבח שיהיו ברמה מושלמת, ומיושרים פלס ומעוגנים היטב לקירות.

התקנת מוצרי חשמל במטבח

אתה נמצא בסיבוב השני עד האחרון-התקנת מכשירים וחיבורים אחרונים של אינסטלציה וגופי תאורה. מכשירים נמסרים ומוצבים במקומם, והאינסטלטור חוזר לחבר את מדיח כלים ומקרר ולהתקין ולחבר את הכיור והברזים. החשמלאי גם חוזר להתקין גופי תאורה ולחבר מתגים ושקעים, ומכסי הצינור מותקנים.

התקנת מוצרי חשמל במטבח
התקנת מוצרי חשמל במטבח

בדיקה והשלמה

עם סיום כל משימות השיפוץ, הגיע הזמן לנגיעות אחרונות:

אם אתה עובד עם שיפוצניק, הכינו רשימה של כל הפרטים שאינם עונים על שביעות רצונך המלאה. וכולל דברים כמו חיבורי שקעים שאינם מתאימים בדיוק, תיקוני צבע על הקירות, ועוד…. עכשיו זה הזמן לוודא שאתה מרוצה מכל העבודה שנעשתה.

קבלן טוב גם יעשה ניקיון בסיסי לבית או לחילופין הזמינו חברת ניקיון לצחצוח הבית.

Rate this post
אהבתם שתפו:
ייעוץ לגבי ריצוף לבית? שיפוץ חדר אמבטיה או שיפוץ דירה?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

מחפש שיפוצניק מומלץ? אני גורו של שיפוצים, והשיפוצניקים שלנו מקצועיים ברמה הכי גבוהה ובכך תקבלו שיפוץ מדהים לשביעות רצונכם, באחריות !! 
 

קידוש השם 1, ראשון לציון

פגישת ייעוץ ללא התחייבות!

074-7695646

מידע נוסף
שיפוצים בראשון לציון

שיפוצים בראשון לציון

ראשון לציון היא עיר השוכנת במחוז המרכז בישראל, המונה למעלה מ-250,000 תושבים. העיר ידועה בסצנת התרבות התוססת שלה, כולל מוזיאונים, גלריות לאמנות ותיאטראות. בנוסף, בראשון

עבודות גבס המלצות בראשון לציון

עבודות גבס המלצות בראשון לציון

עבודות גבס, הן מרכיב חיוני בפרויקטים של בנייה ושיפוץ. טיח הוא חומר רב תכליתי שניתן להשתמש בו למטרות שונות, כולל יצירת קירות חלקים ואחידים, פיתוחים

שיפוצניק יצאת צדיק בראשון לציון

שיפוצניק יצאת צדיק בראשון לציון

מבוא לסיפורו של השיפוצניק הצדיק המונח "שיפוצניק צדיק" הפך לפופולרי יותר ויותר בישראל, בעיקר בשל התוכנית "יצאת צדיק". תוכנית זו מציגה סיפורים של אנשים שנפגעו

שיפוץ דירה - מה מומלץ

שיפוץ דירה – מה מומלץ ?

צור תקציב ולוח זמנים לשיפוץ השלב הראשון בכל שיפוץ דירה הוא הקמת תקציב ריאלי. חיוני לתכנן מראש את כל מה שרוצים לשפץ, כולל העבודות הקטנות

חלק מהאזורים בהם מסופק השירות

שווה קריאה
שיפוצים בראשון לציון
שיפוצים בראשון לציון

ראשון לציון היא עיר השוכנת במחוז המרכז בישראל, המונה למעלה מ-250,000 תושבים. העיר ידועה בסצנת התרבות התוססת שלה, כולל מוזיאונים, גלריות לאמנות ותיאטראות. בנוסף, בראשון

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן